Thursday, September 20, 2012

Energilös

Jag har svårt att förstå vad det är men jag har verkligen ingen energi just nu. Jag orkar inte träna, jag VILL inte träna. Igår tänkte jag att jag enegtligen bara vill vara destruktiv och äta dåligt, supa och skolka från livet. Det gör jag inte, är alldeles för ordentlig och jag fattar egentligen inte varför jag fick en impuls att supa. Men jag känner mig helt klart instängd, klaustrofobisk och ledsen. Jag får ju ofta den känslan på hösten och nu verkar den ha slagit klorna i mig igen.
Jag får känslan av att simma och sjunka. Jag började nästan grina när jag hade beställt fel kalender på jobbet. Igår fick jag ett utbrott på pojkväns väckarklocka som hade råkat blivit fel inställd.
Jag kan liksom inte ta motgångar.

Kanske har allt på jobbet tagit mer på mig än jag trott. Mitt mantra är bara...jag orkar inte. Följt av ett litet hulkande och det är ju inge kul.

4 comments:

Linda said...

Låter som om det är dags för semester... En dag iväg på något riktigt roligt och framförallt helt annorlunda än vardagen. Eller kanske en tjejkväll med god mat och lagom med alkohol följt av dans?
Oavsett vilket: strunta i ordentligheten för en dag eller två. Den finns kvar när du är på g igen. För det är du.

Linda said...

...snart!
(skulle det stå men jag snubblade på tangenterna)

Kattis said...

Bra tips Linda! Jag ska boka in nåt kul, pronto.

Sassi said...

Man måste inte träna hela tiden. Man måste bara göra det man känner för. Man är inte på topp hela tiden. Man FÅR va destruktiv. I somras söp jag, snusade, rökte, åt inte, sov inte och tränade inte. Kanske inte är något jag vill rekommendera men det var vad jag behövde just då. Nu har jag skärpt till mig och tar hand om mig bättre. Så, känn dig inte dålig om du har en lite slappare period. Det har vi alla. Betyder inte att vi är dåliga, det betyder att vi återhämtar oss och samlar energi.