Wednesday, September 28, 2011

Stalker?

Jag börjar fundera på om jag har fått en stalker. Det hela började med att jag hade kontakt med honom i jobbet. Väldigt lite och ytligt, även om jag försökte vara personlig och trevlig under den korta tiden. Jag skulle efteråt höra av mig. Plötsligt fick jag ett mess på min privata FB. Fine, en aning udda men inte superkonstigt. Jag messade tillbaka att det inte skulle vara aktuellt från mitt företags sida att höra av oss ytterligare. Det var i alla fall ett år sedan. Vi är inte vänner på FB.
Igår bytte jag profilbild, idag fick jag ett nytt mess med en kommentar på den.
Han borde inte kunna se nåt annat än min profilbild. går han med jämna mellanrum in och tittar?

Vad säger ni? Är inte det stalkervarning?

9 comments:

AK said...

Stalkervarning indeed! Creepy!

exkollegan said...

Håller med, otäckt!

elisabeth said...

Din bild kan inte ha dykt upp bland "people you may know" så han sett den där?

Kattis said...

Kan den göra det om vi inte har gemensamma vänner? För det har vi inte.

Ulrika said...

Jag har fått upp förslag på vän som jag inte har nån gemensam kompis med eller överhuvudtaget nåt gemensamt med, vi hade bara haft ytterst lite kontakt med via sms... så inget förvånar mig längre i vad och vem som kommer upp där. :)

elisabeth said...

Det har kommit upp folk där som jag inte heller har gemensamma vänner med. Facebook vet allt, en gång kom det upp en kille jag enbart pratat på happy pancake med tex. Scary.

Linda said...

Ingenting på Facebook talar om var jag jobbar - ändå finns där ständigt reklam för verksamhet i jobb-staden när jag öppnar min sida. Facebook är snokigt och säkert värre än man tror!
Kanske en stalker, kanske inte. Det kan också vara en socialt sett lite klumpig kille som blivit förtjust i dig?

Kattis said...

Ulrika & elisabeth: men dumt, jag trodde FB var lite mer specifikt, men då kanske det är så...
Linda: Jo det verkar ju så. Jag tycker det är lite läskigt om han blivit det efter ett möte på 70 minuter.

Linda said...

Ja, 70 jobbminuter är kanske inte vad man tänker sig som start på en förtjusning eller förälskelse.
Mina fördomar viskar 30+ och singel sen länge. En del singlar med tjej- och familjelivslängtan är liksom lite för på för snabbt och verkar ibland missa subtila signaler (eller i mitt fall vigselringen).