Tuesday, January 31, 2012

Jag överlede januari!

Jag tror att jag har hittat knepet för att klara av januari: en ledig vecka i fjällen. Ni som har bra minne kommer ihåg mitt januarihat. Ni kommer kanske också ihåg att jag förra året, efter viss tveksamhet, åkte iväg en vecka. Min tveksamhet kom sig av att jag tänkte att en solvecka skulle ge mer energi. Att åka dit det är kallt och snö, kan det verkligen ge nån effekt? Kanske känns det bara som slösad semester?

Men att vara ute i dagsljus, att leva kravlöst med härliga härliga vänner (och nya bekantskaper), äta god mat, åka skidor, hundspann och festa visade sig göra underverk med gråa skitjanuari. Skitjanuari blev i stället härliga, gnistrande Januari.

Så känner jag i år med. För jag har varit iväg nu och nu är ju januari slut! Det var inte ens jobbigt! Det här är lösningen. Det måste bli en tradition!

No comments: