Friday, January 13, 2012

Lunginflammation

Happ, nu har jag fått lunginflammation. Jag trodde bara det var gamla, sjuka eller superfattiga människor som bor i skjul som fick det. Det känns väldigt KullaGulla eller 1800-tal om du frågar mig. Det är flera på jobbet som har fått det under senaste året och grejen med dem är att de har blivit så himla risiga. De har blivit sjukskriva i 14 dagar.
Läkaren sa till mig att jag inte verkade superpåverkad. Att jag såg ganska ok ut. Just nu har jag inte feber, jag är eländig och hostar, men jag är långt ifrån döende.
Undrar om jag fick en mesigare variant än de andra? Eller är det för att jag upptäckte den ganska fort? (Jag knastrar när jag tar djupa andetag, det och det läskiga slemmet fick mig att förstå att det var fara å färde).

Eller är det så att jag inte blir lika hårt drabbad för att jag är i bättre form?
Den formen lär jag ju inte behålla eftersom jag inte får träna nu, ja om man inte räknar hostan då...

2 comments:

Linda said...

Nej men vad är detta? Krya på dig!

Kattis said...

Ja extremt obra. Tack!