Tuesday, March 20, 2012

Kontraproduktivt

Igår blev jag sur på dansen. Det var några tjejer som började prata med mig innan passet som frågade om jag tränade mycket. Någon hade sagt det till dem. Så då berättade jag vad jag tränar. När jag berättade att jag kör en del löpning var det en tjej som jag aldrig har pratat med innan som hoppade in och började berätta för mig att löpning och poledance är kontraproduktivt. Tydligen är det svårt att få rätt flexibilitet om man kör löpning. Jag log och sa att jag kommer nog aldrig komma upp till en nivå där det spelar roll och att det borde spela stor roll hur och vad man kör för löpning. Hon vägrade dock att släppa utan fortsatte prata om det. Alethea (en poledancare som är duktig, flexibel och har ganska sensuell stil) hade sagt det till henne. Jag slöt mig som en mussla.

Allvarligt, vi har aldrig pratat innan och nu ska hon börja tala om sånt där för mig. Då vill jag veta, är det baserat på en persons upplevelse eller är det konstaterat, kanske i nån studie? Hur stor skillnad är det? Vad med är kontraproduktivt? Det kan ju knappast vara bra att sitta i soffan, framför datorn eller att äta skitmat. Jag undrar också om det måste vara kört eller om man kan jobba runt det. Jag eftersträvar inte på nåt sätt samma stil som Alethea utan vill i stället vara mer sportig och balettig. Nej ska jag bli uppläxad vill jag ha en bättre grund och jag vill hellre få reda på det på ett avslappnat sätt än det här nästanpåhoppet. Även om jag fattar att hon inte menade det så.

Jag tycker i alla fall att jag har nytta av min kondis och mina starka ben i dansen och jag orkar träna typ hur länge som helst.

2 comments:

Linda said...

Det andas avundsjuka tycker jag. Ungefär ta ner någon annan på jorden så att man själv ska känna sig lite bättre - i stället för att glädjas åt och peppas av andras framgångar.

Kattis said...

Ja visst känns det lite så?