Wednesday, March 14, 2012

Thaiboxning

Har jag berättat att jag börjat med Thaiboxning? Jag var och provade på ett pass för någon vecka sen och det var så kul så jag kunde inte låta bli. Nu har jag möblerat om i träningsschemat och då fick jag in ett pass i veckan nämligen onsdagar. Gud vad kul det är! Sån genomträning av hela kroppen med kondition, uthållighet, styrka och koordination.
Idag fick jag en hård krok i ansiktet och som vanligt var min gard någon annan stans än där den ska vara. Tränaren kom fram och tittade mig i ögonen och frågade om jag visste var jag var. Han litade inte på när jag sa att jag var ok tydligen. Sen stod han och höll i mig typ 2 minuter innan jag fick köra igen. Jag kände mig lite dum. Jag hävdar dock att det måste ha sett värre ut än det var för SÅ farligt kändes det inte. Och det känns för övrigt himla bra att jag tydligen kunde ta en smäll. Jag har alltid trott att jag skulle ha svårt för det och bli rädd. Men jag kanske är en hårding ändå. ;)
Vad jag däremot går och gnäller över nu är mitt ben där jag fick några rejäla sparkar. Jag kommer säkert inte ens att få ett coolt blåmärke, men ändå linka omkring som House. Jag måste skaffa en käpp. Och bli lika smart. Och öva upp garden mer. Jävla gard.

No comments: