Tuesday, November 6, 2012

10 favoritserier


Serier är så mycket roligare än en film eftersom man får lära känna karaktärerna och se dem utvecklas. Jag älskar serier och fick lite panik över att välja ut 10. Tänk om jag glömt någon skitviktig?!

Buffy. Alltid! Karaktärerna, dialogen, humorn. Buffy har aldrig varit bra pga monster eller specialeffekter. Nej det är som sagt karaktärerna och den snabba smarta dialogen som trollbinder mig.
Oz. En smart serie med karaktärer som jag älskar, och fruktar. Och snoppar. Aldrig kommer du få se så många snoppar som i Oz.
Six feet under. Sista avsnittet, my god vilken grinfest. När serien tog slut kändes det som några vänner hade dött. Och vilken bra serie för att försöka hantera min dödsångest. 
Sex and the city. Jag gillar serien, hatar, hatar, hatar filmerna!
Supernatural. En extremt jämn nivå i denna  serie om Sam och Dean. Dean är dessutom sjukt snygg! (Jensen som spelar är så klart med på Listan).
Sarah Connor chronicles. Summer Glau. Love her! Typiskt att de skulle lägga ner den.
Days of our lives. Kom igen, den har gått sen 1969, hur kan man inte älska?!
Sherlock. Han är så het, serien är så smart och Rocken!
Vänner. Jag har sett vänner så många gånger och vissa avsnitt är verkligen skitbra. Andra, not so much.
X-files. Så 90-tal och så viktig för mig. Serien är en föregångare för så många andra som Fringe och Lost. mulder och Scully i mitt hjärta. Skippa de sista säsongerna dock.

Vi var nära men nådde inte in:
Breaking bad, Dollhouse, Firefly, Alphas, Game of thrones, Arrested development, Battlestar Galactica

  Vad har ni för favoritserier?

3 comments:

AK said...

Men Dexter! Hur kan inte Dexter vara med!!!!!

Linda said...

Downton Abbey är den enda serien jag följer just nu. Hoppas att tredje säsongen håller god kvalitet rakt igenom.
Veronica Mars är en gammal favorit. Första säsongen är bäst, sen går det utför med manuset. Pissigt att den lades ner ändå; det behövs fler förebilder som Veronica bland kvinnliga huvudroller.
Twin Peaks, Arkiv X och Roswell var bra i början.

Kattis said...

Dexter glömde jag helt!
Linda: Downtown Abbey har jag inte sett alls. Veronica Mars har jag tänkt att jag ska se nån gång. Håller med och scifi serierna.