Thursday, January 13, 2011

Positiv

Jag har tänkt lite på hur jag vill vara, hur jag vill ses. Vad jag har för vision egentligen?
Jag vill ju vara en positiv människa som låter folk växa och utvecklas. Jag vill bekräfta och ge beröm. Så jag jobbar på det. På jobbet har jag börjat med att säga "bra jobbat" till kunder när vi avslutar en rekrytering. Det kändes lite fånigt i början. Jag menar, de har ju jobbat längre än mig, är duktigare och är äldra. Varför skulle de bry sig om att jag säger det? Det är ju dessutom en ganska opersonlig sak att säga. Men så upptäckte jag att en kund såg lite glad ut. Så jag fortsatte. Jag har ju ingenting att förlora på det och massor att vinna. nu funderar jag på vad jag kan säga mer, vad jag kan göra mer.
För jag ska bli bättre! jag tror redan jag uppfattas som rolig och trevlig, men jag vill bli bekräftande och peppande också. Jag vill att folk ska få energi av mig. Jag har en vision på gång känner jag!

3 comments:

A-K said...

Härlig inställning!
Folk älskar att vara kring männiksor som bekräftar och ser det som är bra! Och man får så mycket tillbaka på det! Mindre missnöje och väldigt mycket uppskattning tillbaka :)

Vicevärden said...

Vilken underbar inställning! Jag gillart! Här är tips på en bok som kan inspirera lite, den heter Fisk- fånga energi och frigör potential av Stephen C Lundin. Den kan vara det du behöver..:)

kattis said...

A-K: Ja eller hur :)
Humlan: Tack för tipset!