Monday, January 3, 2011

Min årskrönika för 2010

Jag kör ju med träning som ni vet. Det är så himla bra att få det svart på vitt hur det ser ut. 2010 var året jag fick problem med knät, var tvungen att besöka en sjukgymnast och börja köra rehabträning. Ett ganska tungt år. Men 2010 var också året jag upptäckte poledance. En ny och kär bekantskap. Jag lyckades öka träningsmängden för 4 året i rad (bra gjort Kattis!) mycket pga de långa danspassen. Knäproblemen till trots lyckades jag också sätta ett pers. Årets första lopp sprang jag nämligen milen på 45.08

Men för att kunna jämföra är vi tvungna att gå tillbaka.

2009 såg det ut så här:

Mina vanligaste aktiviteter
Löpning, 5234 min, 87 st och 888 km
Ki Box, 2205 min, 28 st
Aerobics, 1740 min, 28 st
Simning, 905 min, 15 st
Spinning (intensiv), 660 min, 11 st

Summan totalt var 11722 minuter fördelat på 216 tillfällen. Det blir alltså 195,4 timmar sammanlagt.

2010 såg det ut på följande vis:

Det jag körde mest var styrka (rehaben spelar stor roll här), löpning, aerobic, box och dans. Listar vi det efter minuter ser det dock ut så här:

Vanligaste aktiviteter
Poledance: 2640 min, 23 st
Löpning: 2449 min, 57 st, 469 km
Box: 2165 min, 27 st
Styrketräning: 2044 min, 70 st
Aerobic: 1950 min, 29 st

Summan totalt blev 2010: 13128 min (=218,8 timmar) fördelat på 249 pass.
Tråkigt att se att det blev så lite löpning. Jag måste hitta tillbaka till löpningen igen. Men kul att jag ökade träningsmängden!

Vad gäller 2010 i övrigt såg det ut så här: (fet=gjort): Springa en mara (knäproblem), köpa ett läppstift, sätta ett pers, hitta ett nytt och bra jobb (behövdes inte), boka en kul resa (inte så avancerad men kul och dessutom miljövänlig!), köpa en cykel (jag började i alla fall använda den gamla), springa fler än 3 lopp (sabla knäproblem), köpa lite nya trosor och slänga lite gamla, äta mycket tryfflar, fira mer, handla mer lushprodukter (Lush försvann från stan), tala om för folk att jag älskar dem.

Oj vissa av grejerna kom jag inte ens ihåg att jag ville. Måste nog bli bättre på att följa upp under tiden va? Det tycker jag är ett bra facit! Bra jobbat Kattis.

Jag vill 2011: köra hårt med meat free Monday, bli bättre på Poledance, köpa en stång så jag kan träna hemma, träna mer än 2010, inte balla ur över julen, åka på en kul resa, bli bättre på att följa upp, jobba bra med min rehabträning, sätta ett pers, byta en blöja, vara barnvakt, laxa mer mat med fick och skaldjur (obs, inte bara lax!).

Är det nåt ni tycker jag ska lägga till?

No comments: