Tuesday, May 24, 2011

Minnesbilder

Det blev ett härligt Göteborgsvarv. Jag satte pers. Vädret var härligt och jag hade mysigt både innan och efter loppet. Jag öppnade lugnt i 5 minuters tempo och fick medvetet hålla tillbaka för att inte löpa på för snabbt. Mina första 5 km var också de långsammaste. Det var trångt och mycket folk och de flesta sprang lite snabbare än mig.

På Hissingen kommer första kicken. Deadmau5 börjar. Jag får lite extra energi och folkhavet lättar lite. Jag kan sträcka ut löpsteget och får flyt och löper flera lätta kilometer i 4.30 tempo.

De sista 3 km kickar energitabletten in och jag känner mig piggare. Omen dyker upp när jag har ungefär en kilometer kvar och jag börjar bara le. Sjukt skön känsla. Folk runt omkring mig ser trötta ut. Jag ökar. Musiken pumpar och mina ben svarar när jag klämmer ur det sista. Sista korta biten tar jag mig under 4 minuters tempo.

No comments: