Wednesday, June 15, 2011

Hetsig

Det är svinhetsigt för mig på jobbet just nu och jag springer runt med andan i halsen. jag har tusen saker i huvet och när jag ska sova bubblar de upp till ytan. Då är det svårt att slappna av. På detta har jag en sommarjobbare att ta hand om. Då är det lätt att stressa och förtvivla. Det tar ju liksom tid att introduceran hen i arbetsuppgifterna.
Men hen tar ju efter introduktion över och GÖR massa saker. igår fick hen börja med min skämshög. En hög som blivit liggande sen årsskiftet och dessutom bara växt. Jag skämdes (och sa det också) över att lämna över den. Nu blir den uppsorterad, arkiverad och allmänt uppstyrd och jag känner mig lättare i själen.
Jag kan förstå att folk tycker det kan bli hetsigt och stressigt med sommarjobbare, men samtidigt behöver de tänka på allt sommarjobbaren gör. Själv älskar jag min!

1 comment:

AK said...

Vad härligt det måste kännas för hen som BLIR uppskattad!