Wednesday, July 20, 2011

Italien

Den här semestern styrde vi mot Italien. Jag och pojkvän har aldrig varit där men kände på oss att det skulle passa bra. Vi är ju gigantiska fans av maten och värme. Vi blev inte besvikna! Vi åkte till ett ställe i Nordvästra Italien som heter Moterosso och ligger alldeles vid havet. Där finns 5 små byar som man kan vandra eller åka tåg mellan och det är knappt någon trafik att prata om. Vi bodde på ett hotell uppe på ett berg med fantastisk utsikt över havet och övriga byn. Backen uppför (1 km med ca 2% lutning) var väl inte lika fantastisk att gå uppför men hey, gratis träning. Hotellet hade faktiskt en minibuss som åkte bestämda tider. Orka vänta på den dock. Vi gick uppför backen i alla fall en gång varje dag. Området är känt för sin seafood och vi åt en räkravioli som var så sjukt god! En liten bit av himlen. Mycket var det dessutom. De ställde fram en stor lergryta på bordet som puttrar när man får in den. Åh!



Annat som de är kända för är sina citroner som det bland annat blir likör, citrontårtor och annat göttigt av. De som kommer och hälsar på kan få smaka citronlikör.

Nu är det ok att vara hemma. Jag saknade katterna och poledancen när jag var borta. Här hemma saknar jag värmen. Semestern har varit bra. Jag har hunnit vara ledig och slappa och göra grejer. Förra semestern var ju bara flytt, renovering och hets kändes det som. Livet är bra.

No comments: