Tuesday, July 26, 2011

Vad jag vill göra innan jag dör

Så här när semestern tar slut får jag ofta lite "åh nej nu är det höst och då får jag dödsångest och vad är det egentligen för mening med allt"-vibbar. Därför började jag med en lista om vad jag vill innan jag dör. Det här har jag än så länge.

Hoppa fallskärm
Forsränna
Åka till Venedig
Köpa hus i Italien
Springa maraton
Tävla i alla fall en gång i poledance. Behöver inte vara någon stor tävling (det är faktiskt tom att föredra en pytteliten)
Besöka alla kontinenter
Baka den perfekta biskivin
Träna så hårt så jag spyr
Gå på opera
Uppleva Sveriges första kvinnliga stadsminister
Vara ledig en hel sommar
Vara chef
Se Madonna live igen
Åka på Comic con
Bila i USA
Fortsätta träna hela livet
Hitta ett eget svampställe
Prova att dansa balett
Åka till en chokladplantage
Äta råbiff
Åka till Nya Zeeland
Vara en cool tant som går snabbt, svär och är rapp i munnen
Lära mig ett till språk (spanska, italienska eller kanske franska)
Simma med delfiner
Gå ut på morgonen, plocka lite ägg och sedan göra äggröra på dem
Bestiga Kebnekaise
Berätta för folk att jag älskar dem
Köpa en så löjligt dyr choklad att jag får hicka
Läsa och betygssätta 1000 böcker
Vinna massa pengar (minst 10 000 under samma gång)
Åka på Safari
Se massa olika vilda kattdjur

Se ett OS live (tack AK)
Se Sverige ha ett till lika bra OS friidrottsmässigt som vi hade i Sydney
Bada i en lagun
Bada i en varm källa
Bada i ett vattenfall (Tack Linda)

Hjälp mig. Vad tror ni mer jag vill? Vad vill ni?

4 comments:

AK said...

Du vill åka på Safari och se katter :)

AK said...

Kanske se ett Olympiskt spel live? Eller Finnkampen?

Vicevärden said...

Jag kan maila ett biskvirecept åt dig som du kan testa! :)

Linda said...

Bloggen heter ju bada mera... så bada mera! Varför inte i varma källor eller i den blå lagunen på Island? :-D