Monday, May 21, 2012

Maraträning

Löpning är en effektiv träningsform. Jag kan börja springa direkt utanför dörren och avsluta träningspasset precis där. Tur är väl det för det tar tid att träna inför en mara. I helgen sprang jag mitt sista långpass, 32 km. Det tar mig alltså drygt 3 timmar att springa, med mitt tempo på 6 minuter/km. Innan dett måste jag förbereda mig och äta bra, men inte för trää inpå. Jag måste plocka fram vätskebälte och kolla vad jag ska ha för kläder. När jag kommer hem måste jag stretcha och bada. Där har det redan gått drygt 4 timmar. Nu börjar jag vara så van så jag inte blir öm i kroppen. Däremot så brukar jag bli ganska trött efteråt. Mao går nästan en hel lördag åt till ett sånt där monsterlånglöp.

Nu är det mindre än två veckor kvar och jag är taggad och känner mig förberedd. Jag hoppas att det kommer folk och hejjar på mig!

No comments: