Wednesday, December 20, 2006

Evil carbs

Julen i år kommer förhoppningsvis innebära mindre kolhydrater än tidigare. Jag har inte bakat, eftersom lussebullar inte smakar lika gott längre. Inte heller har jag kokat knäck, men det tänker jag minsann göra. Jag ska försöka att inte svulla i mig så mycket dock.

Men själva procedurerna när man tillagar dessa godsaker känns så juliga så det är nästan så man måste genomgå dem för att komma i julstämning. Och sen när man har dem framför sig så är risken att alla föresatser flyger all världens väg och man trots allt svullar järnet. Speciellt på julafton när familjen envisas med att äta det ena äcklet efter det andra.
Jag måste alltså komma på något gott som jag kan laga och ta med mig för att inte äta knäck, i stället för äcklig julmat, tills jag väger 120 kg. Tips?

1 comment:

Anonymous said...

Jag säger såhär: svulla så mkt du vill på julafton och ät som vanligt resten av dagarna. Någon dag under året har man all rätt att frossa!