Saturday, December 23, 2006

Hemma

Eller vad man nu ska kalla det, det är så många ställen jag kallar för hemma nu för tiden, i familjehemmet drar snart den största av alla jultraditioner igång: Bingolottos uppesittarkväll! Eftersom det är så fruktansvärt lågt tempo kan man göra hur mycket saker som helst samtidigt. Jag har dock gjort allting färdigt. Alla julklappar är inslagna, vegetarisk lasagne till imorgon - check, och så har vi kokat knäck. Därmed känns Bingolotto som ett sista desperat försök att hålla tristessen borta. Nåväl imorn kommer ju julklapparna!
Jag kommer aldrig växa ifrån julklappsfenomenet (Ja, jag ropar i extas varje gång jag hör glassbilen än.) men det är ju därför ni älskar mig ;)

1 comment:

qylva said...

Haha jag jag blir helt extas varenda jul! Jag såg till att börna på på jobbet idag, så jag hvar hemma till Kalle Anka :D