Wednesday, October 6, 2010

Poledance = Kärlek

Det är så himla roligt med Poledance. I vanliga fall har jag ju kört på onsdagar men nu är det först imorgon när jag avancerar upp en nivå. Och det känns så länge till dess. Jag kan liksom inte hålla mig. Jag vill dansa nu! Jag vill prova att hänga uppochned. Jag vill sträcka på mig och få till vackra linjer. Spänna musklerna för att klara av svåra trick.

Det är lite roligt att börja med något helt nytt och dyka rakt in i det. Försöka bli bra på det. Nu är jag sugen på att börja med även annan dans för att bli bättre. Det vore ju roligt att prova balett. Jag känner plötsligt att jag vill stretcha för att bli smidigare, jag som aldrig tidigare har brytt mig om att jag är osmidig.

Från fantastiska Pole Art


Bara ett problem, som vanligt, hur ska jag hinna träna allt? Hur ska det gå med min mara egentligen?

No comments: