Tuesday, December 7, 2010

Snygg bloggare

Oh så gulligt. Allas vår favorit-serietecknare och Plåstras mamma Malin har gett mig en Beautiful Blogger-award, vilket innebär ära och att jag ska dela med mig av sju saker om mig själv.

1. Jag är fixerad av mina naglar. Stryker på dem, tittar på dem, pillar på dem. Jag vårdar dem inte alls utan klipper dem milimeterkorta men det hindrar mig inte att närstudera dem och mönstret på dem. När jag har spännande mönster på dem (till exempel det häftiga kedjemönstrer jag nu har på vänster ringfingernagel) brukar jag gilla att visa dem för andra. Till exempel pojkvän. Han är dock rätt ointresserad.

2. Jag har precis börjat kalla min pojkvän för lilla betahane.

3. Jag har aldrig kört moped.

4. På dagis ville ha alltid ha kjol, men fick inte eller i alla fall sällan. Undrar hur jag hade blivit om jag hade fått?

5. Jag jobbar mycket med bekräftartekniker, ni vet som motsats till härskarteknikerna. Du kommer ofta höra mig säga ”precis som hen sa tidigare.” Det är inte för att jag älskar att upprepa mig. Det är för att jag strävar efter att stötta andra och därmed hoppas att de gör så med mig.

6. Jag hatar när folk inte kan reflektera över sig själva. Är alltid allt alla andras fel? Guess what, nej! Se din egen roll i ditt liv och sätt det i ett sammanhang.

7. Jag dagdrömmer/fantiserar alltid i paketlösningar. Är det nyttig mat är det raw, tillverkat från scratch, tillsatsfritt osv. Är det julgötta är det knäck, kola, lussebullar, kanderade äpplen, brända mandlar osv. Det är rätt svårt att nå upp till dessa paketlösningar. Är det bara jag som gör så?

Jag är för lat för att själv dela ut nåt. Skämmes!

No comments: