Monday, December 7, 2009

Biggest loser, en kärleksförklaring.

Jag har funderat lite på varför jag gillar Biggest loser så mycket. Dels är det ju för att de får lära sig att träna och äta bra. Några av mina största intressen. Jag tycker om att se vad de tränar och höra tränarna. Det blir så uppenbart vilka mentala spärrar de har och hur de bryter igenom dem. Det är både rörande och bra träning för mig. Jag får lära mig om vad som kan vara mina spärrar, hur jag ska hantera dem.
Jag gillar att se hur de hanterar träningen. Vad tränarna säger för att motivera dem.
Det är dessutom fantastiskt att se dem växa och klara av utmaningar. Så gott som varje avsnitt sitter jag med tårar i ögonen.
Det ger mig fantastisk motivation. Om de kan träna och köra på som de gör, då kan jag också.
Det är några anledningar till att jag älskar Biggest loser. Jillian är dessutom min idol!

No comments: