Friday, April 15, 2011

Ful

Jag somnade efter 2 igår och var lite trött när jag vaknade imorse. Tydligen var jag mer förvirrad än jag trodde för när jag kom till jobbet upptäckte jag att jag glömt att sminka mig. Tur att det var idag och inte i onsdags när jag såg muppot. Då var jag mer på topp och det är jag glad över. Inget känns så bra som att se ett muppo och känna sig mer lyckad och dit hör även snygghet. Det är den där inofficiella tävlingen som de flesta verkar syssla med. En löjlig och småaktig tävling, men ni vet hur jag är med tävlingar.

5 comments:

Anonymous said...

Om din avsikt är att chocka så har du lyckats. Om det är så du tänker om människorna i din omgivning så kan jag säga att vi två fungerar bra olika.

Sassi said...

Jag fungerar som så, en Sassi MED smink och "bra" kläder är mycket mer självsäker, trevlig och bättre än en osminkad. Ytligt, javisst.
Ibland kan det vara så att man själv känner sig i underläge och visst känns det skönt de gånger man lyckas vända det, när man har en "snygg-dag" Behöver inte handla om bäst eller sämst, ful eller snygg.

Kattis said...

Anonym: jag vet ju inte vem du är så det är svårt att säga. Självklart är jag inte en bättre människa än hen. Men den dagen kände jag mig bra. Idag känner jag mig obra. Det betyder inte att jag ÄR det.

Kattis said...

Sassi: Jag känner mig också bättre om jag har "snygga" kläder, är fin i håret och snyggt sminkad. Jag måste inte vara det men det är en trygghet. Och jag håller mig dig om det andra också. Jag kände inte "åh jag är mycket bättre än hen" jag kände "vilken jävla tur att jag har en bra dag och känner mig snygg, glad och trevlig idag". Hade det varit idag hade jag INTE känt så.

qylva said...

Anonym: i våra kretsar så har ett muppo mer med personligheten att göra än något annat. Sen blir människor automatisk fula på utsidan när man vet att dom är fula innuti.
Sen att man inte tävlar med andra om utseende och dylikt är bara bullshit, alla gör det, det är bara det att Kattis vågar stå för det och erkänna det. Jag tror att alla som träffar på nån som man av olika anledningar tycker illa om är glad om det är en dag när man är på topp, istället för att det ska vara en dag när bussen har stänkt ned en med regns och grus!
BTW; så håller jag med Kattis och Sassi där; en dag när jag käner mig snygg och fräsch så är jag en bättre version av mig själv!