Wednesday, July 1, 2009

I regnet

Nyss kom åskan. Jag hoppas att det inte regnar ikväll. Då är det nämligen dags för 70-20 intervaller eller cirkelträning. Får jag bestämma blir det intervallerna. Jag är alldeles för dålig på att träna på hög puls, vilket krävs för att flytta min mjölksyratröskel. Dessa jobbiga intervaller håller mig på hög pulsnivå igenom. Dem tar jag till mitt hjärta och älskar i nöd och lust.

Men det vore ju väldigt skönt att inte älska dem i regn.

Egentligen är det jobbiga att värma upp i regnet. Lite regn när man har kommit igång är faktiskt ganska skönt.

Bless me father for I have sinned. It’s been quite a while since my last confession.
Igår åt jag några bitar blockchoklad. Skabbigt värre.

4 comments:

Saga said...

Nu kan jag förstå varför du blir irriterad om din träning inte går som den ska... Idag fick jag nämligen ont i fötterna när jag spinnade och kunde inte stå upp alla gångerna, fast jag egentligen orkade (men jag ökade på motståndet och trampade på i sittande ställning, smått förbannad). Jävla fan också. Måste skaffa spinningskor!

qylva said...

Se det som en parantes, ni har ju kört på hårt nu och det var inte som att du åt HELA chokladkakan, bara några skabbiga bitar. =)
Nya tag idag!

Kattis said...

Saga: Gört! Pengar som spenderar på träning får man igen flera gånger om!

qylva: Nej jag vet. Det lustiga är att jag hade dyr fin god choklad men ändå gick på skabbet. Temporary insanity.

Sassi said...

Jag körde skabbet förra veckan ;) Så då vi kan skämmas ihop.