Friday, July 31, 2009

Jag är fattig, blodfattig

Jag donerade blod i måndags. Jag brukar alltid träna ändå. Kan hända att jag känner mig lite segare än vanligt men jag har inte märkt någon större skillnad ändå. Den här gången hade jag dock mens också. Jag vill ju ge blod, det är viktigt. Och det är ju inte som att det bara rinner litervis med blod ur mig, så jag gav ändå.Imorn är det dags för ett lopp på drygt en mil i terräng. Efter att i förrgår joggat runt med blytunga ben på en usel tid har jag kommit på att det kanske inte var så bra att donera blod samtidigt som jag hade mens. Det kanske gör lite skillnad ändå. Det känns som jag kommer lufsa runt på 75 minuter. Blodfattig, flåsandes och seg som sirap.

4 comments:

Saga said...

Stoppa i dig Berocca, det innehåller b12, järn och folsyra! Jag ÄLSKAR Berocca, det är bra för allt :D

Kattis said...

Ja just nu käkar jag ju järn (som man alltid får). Annars brukar jag äta mitt val sport, när jag kommer ihåg. Men berocca är bra alltså?

A-K said...

Försök att springa en mil samtidigt som du skjuter på en tjej på cykel. En tjej som inte tycker om att trampa i uppförsbackar och som styr åt fel håll bara för att tvinga dig jobba extra hårt! Fan va jobbigt de är att springa utan armpendling!

Saga said...

Berocca is the best! Seriöst, placeboeffekt eller inte så har den hjälpt mig mot en massa krämpor (huvudvärk, början till förkylning, munsår etc etc). Och den innehåller ju ämnen som är bra för blodbildandet, plus en massa annat som man gör av med mer under fysisk och psykisk stress. Dyrt, men det är det värt! Tar inga andra tillskott, känns som att Berocca ger allt jag behöver. Det finns till och med de som säger att den hjälper ot baksmälla, men det har jag aldrig så det kan jag inte uttala mig om :)