Tuesday, July 28, 2009

Sa jag att den blev skitbra?

Jag längtar tillbaka till Samos. Nog för att den ospecade resan gav oss ett enkelt hotell. Men till detta hotellrum längtar jag ändå. Det enda som var dåligt där var sängarna och att det var extremt varmt när man skulle sova. Men det är ju värmen jag saknar. Ute regnar det och ät betonggrått. Jag tänker på filmen klasskamraten gjorde.

Jag vill inte bo i Krakov. Dyster och gnisslig musik samtidigt som bilder på betong, höghus och allmänt elände visas. In klipps Curtis Mayfield och bilder på stränder, solbrända klasskamraten och hur han surfar.

Så känns det.

Mest spännande med Grekland var nästan språket. På hela tiden där lärde jag mig bara ett ord. Jamas som betyder skål. Tro nu inte att jag bara drack. Nej jag höll mig bra i skinnet. Anledningen till att det bara blev ett ord var att jag hade så svårt att ens höra syntaxen. Grekiska får man ju inte i sig så mycket till vardags. Därmed blir det svårt att höra var ett ord börjar och ett annat slutar. Skål, är som...enkelt.


Vi åkte på en båttur


Som gick från hamnen.


I Grekland måste man äta fetaost. Gratinerad feta är götta kan jag säga.


Bilden fångar känslan så bra.


Vårt hotell.


Givetvis fick jag kattabstinens, men den kunde lindras av bland annat dena trevliga killen.


Utsikten på löprundan.


Här gömde sig Pythagoras från nån snubbe.


Jag hatar egentligen tomfisk. Tonfisk på burk that is. Det här var da shit!


Ja vad säger man? Bada mera!

1 comment:

Tove said...

Ser galet vackert ut!