Saturday, July 18, 2009

Litterär

För tillfället är alla i familjen litterära på något sätt utom grå.
Jag läser som vanligt. Just nu läser jag Svärmen av Frank Schätzing. Den är lite halvfånig och skulle behövas korta av. Jag föll så klart för det feta yttret (som jag så ofta gör med böcker) då den är nästan 900 sidor lång. Pojkvän har äntligen börjat läsa WoT igen och jag står i bakgrunden och hejar på samtidigt som jag är avundsjuk. Jag kommer aldrig mer kunna läsa serien för första gången.
Då är det bara den lilla katten kvar. Hon klämmer sig in i bokhyllan, bakom mina böcker om Egypten och lägger sig där för att sova. Hon skiter i att hon egentligen inte är tillräckligt liten för att klara av detta utan att riva ut en massa böcker och förstår inte alls varför jag ylar åt henne.

Men hon gillar i alla fall böcker. Det är alltid nåt.

No comments: