Sunday, January 31, 2010

2009

Det är dax att göra en återblick för 2009. Ni kanske kommer ihåg att jag håller mig till träningsvarianten? Well, here it is.
2009 var året jag äntligen provade på Triathlon även om det var ett litet. Jag körde en Vasaloppsspinning och sprang det längsta jag någonsin gjort iom ett långlöp på 29 km. Tyvärr var det efter Göteborgsvarvet som blev tungt pga fusk med långpassen. Det blev inget pers, men jag försämrade inte tiden mycket. Det var en kämparinsats!
2009 var också året jag köpte en pulsklocka. Numer kommer jag knappt ihåg hur det var utan den. Det var också året då jag började se mig själv som en löpare. Jag sprang i Grekland och i Thailand såväl som olika städer i Sverige.

Men för att kunna jämföra är vi tvungna att gå tillbaka.

2008 såg det ut på följande vis:

De vanligaste aktiviteterna var
Löpning, 3853 min, 77 tillfällen och 661,3 km
Ki Box, 3253 min, 42 st
Simning, 1400 min, 19 st
Spinning, 915 min, 15 st
Aerobics, 480 min, 8 st

Summan av all träning blev 10878 min fördelat på 184 st tillfällen. Jag tränade alltså sammanlagt i 181,3 timmar.

2009 såg det ut så här:

Mina vanligaste aktiviteter
Löpning, 5234 min, 87 st och 888 km
Ki Box, 2205 min, 28 st
Aerobics, 1740 min, 28 st
Simning, 905 min, 15 st
Spinning (intensiv), 660 min, 11 st

Summan totalt är 11722 minuter fördelat på 216 tillfällen. Det blir alltså 195,4 timmar sammanlagt. Jag har dessutom ökat min träningsmängd 3 år i rad (så länge jag fört statistik).

Jag har alltså tränat mer, jag har löpt vid fler tillfällen och har dessutom sprungit längre. Jag har spridit den övriga träningen lite mer och simningen håller på att fasas bort. Jag har ju inte kört simning sen i våras.

När jag tittar på vad jag ville med 2009 ser vi att det var (fet=gjort): köpa en ny cykel, prova på ett triathlon, träna ytterligare mer än 2008, resa utanför Europa, ha en skitrolig fest, reda ut hela pensionsgrejen, kolla på en ögonoperation, fira för att jag rott hem viktiga projektet (varför firade jag inte mer?), tända mer värmeljus, sätta ett pers i löpning, baka mer.

Det tycker jag är ett bra facit! Bra jobbat Kattis.

2010 blir året då jag utmanar mig själv och äntligen provar en mara.

Jag vill 2010: Springa en mara, köpa ett läppstift, sätta ett pers, hitta ett nytt och bra jobb, boka en kul resa (jag har ju redan varit på en), köpa en cykel (jag ger mig inte), springa fler än 3 lopp, köpa lite nya trosor och slänga lite gamla, äta mycket tryfflar, fira mer, handla mer lushprodukter, tala om för folk att jag älskar dem.

No comments: