Tuesday, January 26, 2010

Vinterlöpning

Jag körde nyss årets första vinterlöp, dvs sprang i snö och minusgrader.
Många människor tänker att det inte går att springa på vintern. Eller i alla fall att det är elände och misär. Ack vad fel de har. Det är härligt att springa på vintern. Det finns inget (nästan) bättre än att ge sig ut på lördag eller söndag. Se snön ligga på träden. Känna kinderna bli rosiga och se hur andedräkten ringlar upp mit himlen och på vägen fastnar i ögonfransarna och färgar dem vita. Sedan kommer man hem, lägger sig i badet och följer upp med att äta något gott.

Det har jag gjort idag, ja förutom att det inte är helg då. Jag älskar vinterlöpning. Frågan är om det inte är den bästa löpningen.

Prova du med!

Nu ska jag övertyga mig själv om att jag visst kan klara en mara, trots att jag tränat minimalt med löpning senaste tiden och inte följer nåt speciellt schema.

No comments: