Friday, January 22, 2010

Boka nåt kul

Det är januari. Jag är extremt sugen på att hitta på nåt kul, boka in nåt, boka in en resa. Göra någonting.
Men jag vet inte vad? Har ni tips?

Förresten, om någon har information om att (eller tips på nåt ställe där jag kan hitta info) jobba utomlands tar jag tacksamt emot. Har ni gjort det?
Jag vill gärna ha ett lite mer kvalificerat jobb så jag passar inte riktigt in under "ungdomar som tar vad som helst"-kategoris som all information verkar rikta sig mot. Jag vill ju vet hur man jobbar i min bransch i ett annat land.

3 comments:

AK said...

Arbetsförmeldingen då? Dom kanske har folk som kan sånt?

exkollegan said...

Boka in en turridning med islandshäst i snön? Köpa en kväll då en kock kommer och lagar mat åt dig, sambon och fyra vänner? Eller så bjuder DU in fyra vänner på tre-rätters finmiddag som du har lagat. Förutom Kattis matlagning är de andra exemplen ovan sånt man kan köpa på boxexperience.com, utifall du vill ha inspiration.

Utlandsjobb: I Spanien finns ett företag som heter ACS (www.acs-inc.com). Deras HR-avdelning i Spanien har en enhet med bara svenskar, dit jag tror att de regelbundet söker folk. Det är inte ett kvalificerat HR-jobb har jag inbillat mig men ger bra utlandsträning och är ett första steg till fortsatt utomlands. Jag kan mejla över namn på den person där som kontaktade mig förra året, om du vill.

Kattis said...

Anna-Karin: Arbetsförmedlingen? 'Fnys* Jag är skeptisk men kommer att undersöka.
exkollegan: extremt bra tips. Tack! Och jag tar gärna emot namn. Mail it over!