Thursday, May 6, 2010

Rapport

Nu har jag träffat sjukgymnasten och det kändes bra. Han hade en teori om varför jag har. Han tror att jag har en inflamerad ledkapsel pga att jag pronerar och det "bröt ut" när jag ökade min träningsvärk i höstas. Det låter mycket rimligt när jag tänker efter och stämmer dessutom bra överens med att hela mig släkt (på pappas sida) har problem med samma knä. Det här är det som gäller:
  • Käka ipren i 10 dagar
  • Inte springa under den tiden
  • Stretcha framsidan av låren (ny övning)
  • Träna knästabilitet (jag ska få övningar vid nästa tillfälle vi träffas)
  • Gjuta fotbäddar att ha när jag springer
  • Inge Stockholm marathon
Håll tummarna för att det här hjälper nu! Jag känner livet återvända till mig.

3 comments:

qylva said...

Skönt att du har fått hjälp, men trist med sthlm maraton, såklart!
Vi får satsa på 2012, så kan familjen Engstrand vara där och hejja :)

qylva said...

Men 2011 menade jag juh såklart ;)

Katarina Bildström said...

Hej! Det är riktigt tufft. Jag vet. :(