Friday, June 18, 2010

Det går framåt.

Äsch vad sjutton. Jag sitter uppe länge så blir det gjort. Statusrapport:

Så här såg det ut för ett tag sedan. Snickaren rev sedan hela väggen och byggde en ny.

Mycket bråte att släpa bort. Jag tror jag utvecklar både betonglunga och kol!



Och så här såg det ut hinna något hunnit sättas upp.



Här har lite köksgrejer hunnit komma upp, nya väggen ser ni till höger och golvet är rensat. Synd att ni inte kan se min eminenta spackling.



Jag roade mig med att riva ut heltäckningsmattan och stycka upp den i två. Jävlar vad jobbigt. Sen körde pojkvän den plus massa annat till tippen.



Nu är det förberett för att lägga golv. Nu ska vi bara köpa ett. Förslag anyone?



Så här kan det gå när man rustar. Pojkvän hugger sig i pannan. Jag får blåsor på tummarna. Tänk att jag tillslut har blivit en sån; en sån som rustar!


Så här ser det ut när man sågar golv. Machopoängen bara sprutar!



Idag blev golvet färdigt i hallen och köket.



Och här är köket som det såg ut igår kväll.

3 comments:

A-K said...

Det går ju fort! Ser fram emot att se det färdigt :) På torsdag? ;)

exkollegan said...

Oj vad duktiga ni är! Jättesnabba ju! Att ni bara orkar!

Här har vi inte gett oss in på att riva och spackla saker, vi målade ju bara till en början och nu är det garderober som ska köpas och skruvas ihop. Inte så jobbigt. Borde det inte vara. Men vi har fortfarande inte fått det gjort... kartonger ÖVERALLT! Så till midsommar har vi bjudit in mina föräldrar, bara för att vi då måste få det gjort. Sen gillar jag ju att träffa dem. Men bortsett från att jag gillar dem så ger de oss lite energi att fortsätta greja.

Så jag tycker ni är jätteduktiga som orkar spackla och greja med kök! Vart får ni all energi ifrån?

Kattis said...

Åh jag tycker det går jättelångsamt! Eller rättare sagt, det är så mycket kvar! Men nu blir jag inspirerad när ni säger så där :)
exkollegan: Vi rev ju inte eller satte upp köket. Det har snickaren gjort. vi HAR dock spacklat, lagt golv och ja, det jag sagt...
Och idag är det dåligt med energi. Då stannar jag hemma i koma framför TVn.