Monday, September 20, 2010

Det är värre än efter OS. Mycket värre.

Jag är så deppad. Dels över att Alliansen har mer mandat än de rödgröna men framförallt för att SD nu är med i riksdagen. Jag vill inte att ett rasistiskt, homofobt och utestängande parti ska påverka politiken.
Och alliansen, rent personligen tjänar jag i denna stund på deras politik. Jag får sänkt skatt, jag är inte arbetslös eller sjuk. Men guess what? Jag betalar gärna mer skatt, för jag tror att sjukdom och arbetslöshet kan hända vem som helst. Jag vill att vi ska hjälpa varandra. Jag vill att starka ska hjälpa svaga, för vet du, nästa gång kanske det är du som får hjälp.
Dessutom tjänar ingen på deras obefintliga miljöpolitik. Nej idag är det dystra tongångar.

4 comments:

A-K said...

Amen! Jag blir så sjukt ledsen över hur människor resonerar. Jävla okunskap!

Tove said...

Idag är en sorgens dag. 4 härliga år till i egoismens tecken!

Kattis said...

Tove: Ja det viktigaste är att JAG får mer pengar, och JAG har det bättre. Skit i resten.

qylva said...

Jag får ont i själen av detta och kan inte låta bli att dra paralleller till vad som hände efter depressionen på 1930-talet. Jag kanske bara nojjar men det käns verkligen Inge bra alls. Måtte de andra partierna tänka på demokratin och samarbeta nu så att det blir nån form av majoritet! Åhh måtte det inte bli omval då experterna spår att det skulle gynna SD. Dom har ju haft rätt hittills i valet :(