Monday, September 13, 2010

Jag hoppas han inte har det

Mina föräldrars mat- och motionsvanor får mig alltid att sucka och sänka huvudet. Båda två skulle behöva börja träna och gå ner i vikt. Mamma har lätt för att lägga på sig (japp, precis som jag) och är väldigt glad i mat och götta och tränar inget utom promenader. Pappa har problem med knät (japp det berömda släktknät som jag också verkar ha fått men är fast besluten att bekämpa!) och kan därför inte träna sånt han tycker är kul som korphockey och korpfotboll. Till råga på allt har han sedan jag flyttade hemifrån blivit en riktig sockergris. Nu verkar det som han eventuellt har fått diabetes!

Tänk om jag fick bestämma över dem. Jag skulle lägga om deras matvanor och sätta dem på träning. Pappa skulle få gymma och mamma simma. Jag är dessutom helt övertygad om att de både skulle må bättre och tycka att det är kul!

Jag vill ju att de ska leva länge och må bra!

No comments: