Tuesday, September 21, 2010

Intervju

Igår kväll kom jag på att jag skulle på anställningsintervjun idag.
-Dammit! tänkte jag som struntade i att tvätta håret eftersom det skulle passa bättre att tvätta det idag.
-Ja men i en hästsvans syns det inte att håret är flottigt och dessutom är det propert.

Sen plockade jag undan tvätten och la fram kläderna. Nya manchesterbyxorna (älsk!) och en t-shirt som jag på detta sätt slapp lägga in i lådan.
-Dammit, det där ser ju inte tokbra ut. kom jag på när intervjun hoppade tillbaka in i huvudet. Japp det var bara att plocka ut en lite mer uppklädd utstyrsel.

-Åh jag måste tänka ut en strategi också. Vad ska jag säga? bara att försöke fundera lite på det.
Jag har definitivt en mer avslappnad inställning till intervjuer nu mot för nåt år sedan.

Nu har själva intervjun varit och det kändes som det gick bra. Rekryteraren verkade tycka att jag skulle träffa kunden och själv tyckte jag att det var jättekul att få prata om mig. Men jag vet fortfarande inte hur jag ställer mig till jobbet. Jag fick ju inte veta så mycket idag. Mest prata om mig.

Måste tänka lite på exkollegans kloka frågor.

No comments: