Friday, March 11, 2011

Rawsnickers

Humlan undrade hur man gjorde rawsnickers så här är receptet. Mycket energi men också bra grejer och bra mycket bättre än en godissnickers!


knappt 1 dl jordnötssmör
1 - 1 ½ dl dadlar
2 dl cashewnötter
2 msk kokosflingor
1 msk kokosolja
1 msk sesamfrö
1 msk honung
ev vatten

Mixa först nötter, tillsätt dadlar och sedan jordnötssmör. Mixa till sist ner kokosflingor och kokosfett, sesamfrö och honung. Tillsätt vatten tills degen går ihop. Forma till en kaka (dutta ev på kakao) och låt stå i kylen två timmar. Skär sedan i bitar.

5 comments:

Sassi said...

Mmm... lätt att jag ska testa. Men... man ska ha 1-1 1/2 dl dadlar först, sen där nere ska man tillsätta aprikoser. jag blir förvirrad ;)

Du skulle bara veta hur grym Humlan är på att baka. Hon gör göttiga saker :)

Kattis said...

Det ska så klart bara vara dadlar my bad. Man kan dock använda torkade aprikoser om man vill det i stället.

Åh då borde hon baka åt oss tycker jag!

Vicevärden said...

Låter mucho snaskigt! Måste testa! Tack för receptet! Och vad det gäller min bakning så är mina ess i rockärmen just nu biskvier och lyxrutor... Men tyvärr finns det nog inget spår av nyttigt i dem..;)

Kattis said...

Humlan: åh du vet väl hur jag känner för biskvier :D Vad är lyxrutor då? Äsch allt är onyttigt om man äter mycket av det, även morötter. Man ska äta sånt som är gott :)

qylva said...

Detta lär jag spara och prova. Verkar hur gott som helst1! :)