Wednesday, August 17, 2011

En till om Bolland

Det var kräftskiva i Bolland. Själv åt jag inte kräftor utan hade köpt rostbiff och potatissallad. Bredvid mig till höger satt Stockholmskillens kompis. Mitt emot satt den andra kompisen till Stockholmskillen. Han bredvid mig pratade högt och tog mycket plats. Jag tyckte han var dryg. Han kallade mig för något vagt nedvärderande (lilla gumman?) och försökte vara wingman åt sin kompis som tydligen hade spanat in mig som ett möjligt ragg (trots att det var allmänt känt att jag var upptagen). Så kom det obligatoriska drick-momentet. Alla hällde lite av det de hade att dricka två glas och sedan lottades de två glasen ut. I glasen hamnade alltså: cider (olika smaker), öl, snaps och vin (vitt och rött). Mångfald for the win! Killen bredvid mig vann. Nästan alla rynkade på näsan när han hävde kräftspad i glaset och sedan halsade i sig hela. Jag antar att det var ett sätt att hävda sig, även om jag har svårt att förstå vad kräftspadet skulle ge honom för machopoäng.
Åsa vann det andra glaset men vägrade dricka upp. Då tog han hennes också. Samma procedur. Sen var han inte högljudd längre. Han somnade i Stockholmskillens dusch 5 minuter senare. Enligt rykten kunde man slå på duschen utan att han vaknade.

Vi dukade undan borden och började dansa och jag hade andra killen efter mig som en igel. Jag struntade i det och dansade på och skrattade med mina vänner under hela kvällen. På slutet satt vi i en trappa och pratade lite lugnt när kompisen dök upp igen. Han satte sig bredvid mig och såg svår ut och frågade om jag hade en soffa eller nåt som han kunde få sova på. Jag vände mig mot honom:
-Du, jag har bara en 120 säng och där ska en person sova, Jag. Så vände jag på klacken och marcherade i sedvanlig Kattisstil iväg. Tyvärr var klacken lite för tärande på slutet så jag tog av mig skorna och gick. Eller det gjorde jag inte alls. Jag var alldeles för otålig för att gå så jag halvjoggade hem. Också det typiskt mig.

3 comments:

Sassi said...

Haha... vart var jag på denna kräftskiva och vart var skivan? Har inget minne av att jag skulle vart med på detta. vem var den sk Sthlm-killen?

Kattis said...

Jag tror du var med. Det var på hemmet och sthlms-killen var han den korta yngsta du vet.

Sassi said...

Hahah... japp, då vet jag vem han var och vet vilka de andra två var också. Däremot är minnet av själva kräftskivan extremt svagt Hahahahah...