Tuesday, August 16, 2011

Till Sassi

Första gången jag smakade Brysselkål var i Bolland. Det var på tiden alla hade icq och använde den. Eftersom jag hade Mac hade jag Gerrys icq och det var mycket märkligt i de flestas ögon. Ljuden var inte samma och jag hade gubbar i stället för blommor. En dag pratade jag med Fred på icqn och han berättade att han skulle göra köttfärssås. Jag suckade avundsjukt eftersom jag själv inte alls hade lust att laga mat. Vi pratade en stund och efter ett tag lyckades jag bjuda in mig själv på middag till honom. Det här var på en tid då rykten växte exponentiellt och när jag promenerade in i pojkkorridoren på hemmet började killarna att surra som humlor. De fnissade och frågade om något var på gång. Jag svarade att en middag var på gång. Detta förnekande gjorde dem bara ännu ivrigare och när jag gick in till Fred som hade dukat för oss båda stod de nästan som Knatte, Fnatte och Tjatte på varandra utanför dörren. Jag fick spagetti och köttfärssås och för första gången smakade jag brysselkål.

Det var inget på gång mellan oss och därför hände det hellar inget, men det tror jag inte killarna förstod. De var för upptagna med att fantisera över vad som hände för att förstå att det bara var en middag två vänner emellan, en för lat för att laga mat.

1 comment:

Sassi said...

Hahahah... nog gillades det att skvallra där. Men brysselkålen gillades mest efteråt om jag ska vara ärlig. Tack för ditt inlägg om ja, två av mina favoriter. För vem älskar inte dessa små runda saker med smör och flingsalt? O Bollan... u got 2 löve bollan ;)