Thursday, August 25, 2011

Nej jag kommer inte träna mindre

Tack för era kommentarer på träningsinlägget. Jag tycker själv inte att jag tränar för mycket (vad man nu menar med det) och då försöker jag se det ur många olika perspektiv. Jag har verkligen funderat och inte bara slagit bort det. När någon som tycker om en är orolig och säger till, då försöker jag ta det på allvar och reflektera.

Jag tror att många inte förstår hur mycket glädje träning ger mig och många andra. Jag skulle till exempel ha ännu svårare för hösten. Hur är detta möjligt tänker ni nu, men det är det. Som det är nu tröstar jag mig med att hösten faktiskt är den absolut bästa årstiden att springa i medan sommeren faktiskt är riktigt hemsk. Det är så mycke jag aldrig skulle fått se och uppleva. Löpning är ett underbart sätt att upptäcka en ny plats. Man hinner ju se så mycket mer än om man går.


Jag hade tex aldrig träffat den här sköna liraren om jag inte sprungit




Isa hade inte haft mina svettkläder att vältra sig i


Förresten var igår första gången på hur länge som helst som jag kunde tänka på snö och jul utan att få panik. Det går frammåt!

No comments: