Saturday, October 18, 2008

Bättre än väntat

Kurs i företagets datasystem igår, efter lunch. Fick någon ett snilledrag när de planerade den kursen eller? Jag släpade mig dit med tunga ben och suckade tungt när jag såg den lilla utbildningssalen. Det ljusnade dock en hel del när jag lyfte blicken och fick syn på läraren. Han visade sig vara skitsöt! Ytterligare lycka när han dessutom var rolig och pedagogisk. Systemet var faktiskt enkelt och jag briljerade bland andra som inte hade lika enkelt att hänga med. Sånt gillar jag, när jag lär mig fort! Och så gillar jag söta lärare så klart!

Nej jag tänker inte dumpa pojkvän för läraren. Pojkvän passar mig alldeles för bra för att jag skulle göra det. Men det betyder inte att jag inte uppskattar snygga grejer. Som katter, datorer eller söta lärare.

Idag bakade jag förra veckans kladdkaka också, den med Remis i. Den fick vi som belöning för att vi borrat och monterat och haft oss. Snart kanske det till och med ser bra ut här hemma. Nu är det dags för Fight the future. Vi har nämligen sett färdigt på femte säsongen av Arkiv X.

No comments: