Friday, October 17, 2008

Slusken Kattis

En tant på jobbet berättade idag att hon klev upp klockan 5.30 för att putsa fönster imorse. Jag stirrade storögt på henne och berättade sedan hur länge sedan det var jag putsade mina fönster. Jag tycker, oavsett hur länge sedan det var jag putsade mina fönster, att det är hon som är freaket. Hallå, upp innan 6, för att putsa fönster! Men, givetvis var det mig man förfasade sig över. I alla fall de andra tanterna. Vad är det som är så hemskt med oputsade fönster. Vad händer om de inte blivit putsade på nåt år? Går de sönder? Nej. Är det skadligt? Nej. Är det ohygieniskt? Nej.
Men jag kommer för evigt att betraktas som en slusk där.
Jaja so be it.

Appropå putsa fönster är det städdax hemma. Dessutom måste vi montera ihop IKEA-möbler som vi handlade igår. Vilken fantastiskt rolig fredagskväll. Till råga på allt är mitt boxpass inställt.

Ge mig en massage någon, så kanske jag blir snäll.

9 comments:

Saga said...

I'm with you there!! De enda gångerna jag putsar fönster är när jag flyttar ut. Spelar ingen roll hur länge jag bor på samma ställe. Vem dör av oputsade fönster? Inte jag i alla fall, och jag har inte blivit stämd av någon hittills ;) Skulle ALDRRIG få för mig att stiga upp tidigt för att putsa fönster! Det är kvinnan på ditt jobb som är ett freak, inte du! :oP

Saga said...

Oj, fint jag stavar :oP

Anonymous said...

Jag har haft tre lägenheter och de enda gångerna jag tvättade fönstren i dem var när jag flyttade ut. Fast sista gången blev jag så imponerad över att hela lägenheten såg så mycket renare ut med rena fönster (för att inte tala om vädret utanför som gick från dimmigt till klarblå himmel), att jag faktiskt har tvättat fönstren 1 gg i nya lgh. Fast jag hann bara köksfönstren. I ett fönster. Så det ser heltokigt ut med ett rent fönster och alla andra solkiga. Min slutsats var att jag antingen skulle ta mig tid att tvätta alla fönster på samma gång eller så skulle jag låta bli fönstren överhuvudtaget. Och ungefär där är jag idag.

Kattis said...

Det finns ju så mycket roligare saker än att putsa fönster. Till exempel titta på målarfärg som torkar...

Sassi said...

Jag putsade faktiskt mina vardagsrumsfönster igår. Jättenoga och seriöst :P Supertrasa i ena handen och telefonen i den andra. Nåja, blev bättre än innan iaf. Fönstret i "ditt" rum har jag dock aldrig putsat. Funderar på att gö de... snart...
Vad blev de på ikea?

Kattis said...

sassi: Det blev förvarigsgrejer. Ny bokhylla till sovrummet. Hyllor till sovrumet. Byrå till hallen och lite skoförvaring.

Anonymous said...

Jag hamnade i en fönsterputsningsdiskussion med damerna på 50+ på mitt förra jobb. Hade svårt att dölja mitt leende när de började diskutera för- och nackdelar med olika fönsterputsningsmetoder på fikan. Ännu svårare blev det när de på fullt allvar undrade om jag hade några bra fönsterputsningstips...
Fönsterputsning har inte hög prio för mig. Blir det gjort en gång om året så är jag stolt över min bedrift. :-)

Anonymous said...

Haha putsa fönster är helt klart min grej. Inte! ...mina blev putsade när jag flyttade in. Eftersom det här är längsta boendet börjar behovet synas nu. Några kollegor har hittat ett ftg som putsar fönster, snabbt och billigt. Tror det får bli min grej...

Kattis said...

Våga stå upp för er brist på fösterputsning. Bryt förtrycket av ickefösterputsningsintresserade!