Thursday, April 22, 2010

Köksträsket

Visst sa jag att köket i vår lägenhet måste renoveras?
Det måste det i alla fall. Jag tror nästan att det är originalköket som sitter i sen 50-60 talet. Och jävlar vad som måste bestämmas och kollas upp. Bänkskivor hit och luckor dit. Stommar och vitvaror. Vad kostar en sockellåda och vill vi ha soft stängning. Vilka handtag är snyggast och är det värt att ha en infälld diskmaskin. Och micron, var gör vi av den?! Herregud, jag håller på att gå in i en kökspsykos! Inte hinner jag träna heller när det är möten till höger och vänster som inkräktar. Som vanligt när jag inte tränar blir jag orkeslös och sur. Hur klarar sig folk utan? I alla fall, så här ser köket ut som vi tänker oss nu. Bra eller anus?



Så får vi väl se hur det blir på riktigt sen. Jag tänkte att jag skulle ta lite före och efter. Nu ska jag i alla fall försöka slita mig ur kökspsykosen och lägga mig i hyffsad tid.

3 comments:

AK said...

Snygga spotlights! :) Jag skulle helt klart tycka en infälld diskmaskin var värt. Kanske kan spara lite plats på att ha kombinerad ugn/micro? Eftersom ni har spishäll MÅSTE man ju inte ha ugnen under spisen...kanske går att flytta ugnen till mer arbetsvänlig höjd? Lite förslag bara :) Stilen är snygg!

Sassi said...

Jag gillart! Ser lite ut så som jag tänkt hemma hos mig och kökenär ju väääldigt lika ;)Jag är inne på A-K's förslag. Jag ska sätta in en inbyggd diskmaskin. Förmodligen ha ett högskåp med ugn och sen ska jag gömma micron i ett skåp så jag slipper se den. Finns ju skåp som är anpassade för sånt. Visst är det mycket beslut att ta. Det fuskiga är ju att ni är två och kan bolla ideérna mellan er, eller låta den andra bestämma om ni är osäkra. Jag måste ta alla beslut själv, de är skitsvårt. Lycka till med all planering. Kram och ha en bra helg!

Kattis said...

Diskmaskinen är redan infälld. Och micron kommer antagligen att gömmas. Vi bara måste bestämma var :P...ugnen får dock hamna där den är eftersom vi egentligen inte har nån annan stans att göra av den. Eller jo vi kan ju smocka in den högre men då tror jag vi tappar arbetsyta. Mest nöjd just nu är jag med kompostlösningen. Åh inga sopor ståendes på min bänk :D