Tuesday, April 13, 2010

Magsjuka

Jag har inte haft magsjuka sen jag var tonåring. Jag kräks jättelätt, men inte av sjukdom. I helgen lyckades dock både jag och pojkvän utsätta oss för magsjukesmitta. Pojkvän fick magsjuka, variant nummer två. Min kropp reagerar dock annorlunda.
1. Jag har aptit som en sparv. Idag har jag ätit en halstablett, en macka och en liten portion pasta. Med tanke på vad jag trycker i mig i vanliga fall är det skrattretande.
2. Jag har feber. Just nu 37.6. Löjligt jag vet men jag har alltid under 36.8 i vanliga fall.
3. Jag har ork som en utsvulten, uråldrig sparv. Jag tog ett bad förut och blev totalt utmattad och sov i 2 timmar. Och då har jag sovit 12 timmar i natt.
4. Jag mår faktiskt lite illa.

Allt som allt måste jag dock säga att min kropp hanterar magsjukan på ett föredömligt sätt. Jag slipper bajsa på mig och jag slipper kräkas. Även om jag inte är top notch.
Duktig kropp!

1 comment:

Tove said...

Jag har spytt som en räv sedan igår kväll vid 21 :S Undrar vadfan det var vi åkte på???