Monday, November 28, 2011

Att bli gammal

När jag blir gammal och bor på hem, då vill jag göra det på ett hem där man får ha djur. Jag vill ha en spinnande katt i knät. Kunna gosa med en liten hund. Djur är lugnande och minskar risken för depression, som är ganska vanligt hos äldre människor. De sänker blodtrycket och så är de mysiga. Jag hoppas verkligen att jag hamnar på ett hem där djur är tillåtna. Jag önskar att det fanns fler.

Jag hoppas att jag får bo ihop med pojkvän. Jag vill få hålla honom i handen. Ha någon som kan krama mig och pussa på mig. Jag vill inte känna mig ensam och avskuren från omvärlden.

2 comments:

Malin said...

Ja, tänk att det där kommer att bli en verklighet för de flesta av oss. Det är lite svårt att ta in. Hoppas att saker har blivit bättre än de är nu när vi blir gamla.

Kattis said...

Malin: Ja det hoppas jag verkligen.