Monday, November 21, 2011

En reflex

Det är en reflex att säga "Bra" när någon frågar hur jag mår. Fast jag har det kämpigt just nu. Det har varit många saker och jag är liksom så utpumpad. Jag märker det på att jag har svårt att somna. På hjärtat som börjar fladdra. Jag märker det på att jag börjar störtgrina när jag inte kan koppla om dvdn för att sedan bli apatisk och inte ens orka plocka ögonbrynen på en hel dag. Den här jävla hösten är kanske den värsta hösten sen den i Umeå, den när jag grät tills jag blödde näsblod.

3 comments:

Linda said...

Känner igen mig i det där. För mig betyder sådana signaler att det är dags för en break; ett avbrott från vardagen och gärna byte av miljö. En vecka i solen vore skönt men en natt i Köpenhamn funkar lika bra.
Lyssna på kroppen och ta hand om dig!

Sassi said...

Det är pissigt just nu. Det tycker jag med. Jag har som svårt att le, skratta och vara rikitgt glad. För mig känns det påklistrat. Jag märker att mitt tålamod inte är det bästa.
Klart att man svarar "bra" när nån frågar. Man har inte lust att blotta sig själv för mycket, sen är ju fakta att den som frågar sällan bryr sig. Nu menar jag ytligt bekanta, de som springer förbi på stan och säger "hej, hur är det?" Undra hur de skulle reagera om man sa som det var, att det inte var bra...
Krama om dig själv och så kramar jag om dig...

Kattis said...

Linda: Tack!
Sassi:Tack och kram på dig med!