Thursday, November 24, 2011

Bihålor

Jag har länge klagat på mina bihålor. Tidigare i höstas bestämde jag mig för att ta tag i det och gick till en läkare. Mest för att det inte ska komma fram: Nej du har cancer och det har gått för långt så nu kan vi inte göra något åt det.
Först fick jag nässpray, kortisonnässpray och ändrade sängen till högläge. Jag fick även en medicin som skulle hjälpa om jag hade kattallergi. Att jag inte trodde på kattallergi brydde sig inte läkaren om. Han berättade att man minsann inte alls kunde dra några slutsatser av att jag inte kände mig bättre i Italien eftersom jag ju hade samma kläder som vanligt. Samma kläder som katterna säkert har slickat på (?) och proteinet man är allergisk emot sitter i saliven. På nåt sätt tror jag inte min läkare är speciellt förtjust i katter.

Efter en månad gick jag tillbaka för det var ingen skillnad. Bihålorna är lika hemska. Då fick jag och har nu ätit Kåvepenin i 9 dagar och boy luktar mitt kiss illa. Det är typ enda skillnaden. Plus att jag fick börja med Kortisonnässprayen igen. Jag fick ta blodprov för att kolla om det var kattallergi och det var det inte. Skönt att kunna avskriva det i alla fall.

Men vad är det? Vad är det för fel på mig? Är jag bara schåpig?

Kollegor har föreslagit allt från healing till akupressur.

4 comments:

AK said...

Du är allt annat än schåpig!
Nu när du vet att du inte är allergisk mot katterna får du mysa med dom dom ännu mer! Har du kontakt med vårdcentral eller läkare på ögon-näsa-hals? Du kanske kan be om remiss till nån som har lite bättre koll?

Kattis said...

Och som jag myser!

Jag har kontakt med hälsocentral. Tydligen ska han vara ganska bra på öron näsa hals men han sa att om den här behandlingen inte hjälpet (2 månader) skulle han hänvisa mig vidare.

Katten Janson said...

Jag kör enligt det här nu http://www.blueberrylifestyle.se/food-for-thought/artiklar/var-inte-sa-sur/

Har haft problem med urinvägsinfektioner och det har försvunnit sedan jag la om kosten. Vet inte om det kan hjälpa för dig men det kan kanske vara värt att testa?

Kattis said...

Katten: Tack för tips! Rent spontant känns det som jag äter ganska basiskt när jag kollar på sidan, men det måste nog vara noggrannare...