Monday, November 14, 2011

Jag kämpar på

Jag har inte skött min löpträning speciellt bra under hösten. Det har blivit 1-2 ggr i veckan vilket ju inte alls räcker om man ska springa marathon. Därför var jag riktigt nöjd när jag igår masade mig ut och sprang en mil innan baletten. Jag hare löparrygga, vilket funkade jättebra, och jag kände mig riktigt peppad av min poledance-låtlista i spotify. Det var ett tag sen jag lyssnade på musik när jag sprang så det var härligt. Det enda som var jobbigt var att jag blev paranoid ett tag när jag sprang i skogen och började snegla mig över ryggen hela tiden. jag vill inte känna mig begränsad och rädd i mitt liv! Men har väl tanken satt sig att nån kan hoppa på mig bakifrån är den svår att ruska av.



Det är faktiskt mysigt att springa i mörker också. Det glömmer jag bort ibland.



Det gick bra att köra balett efteråt också. Fötterna kändes bara lite svullna och så kände jag mig frusen. Annars var det ingen skillnad. Hur är allt med er nu?

3 comments:

Sassi said...

Jag ska ta tag i mitt liv strax. Nu är det slut på pizza, hamburgare, godis, mackor o sån mat. Nu blir de nyttig hemmalagad mat. Träning och ordentligt med sömn. Inget av ovan har det varit på en månad nu :( Så snart mår jag bra, när ångesten lagt sig :) Du är som vanligt bra på att peppa. Du behöver inte ens tänka på det. Jag som inte "kan" springa blev ju nästan sugen på att ge mig ut i mörkret.

Kattis said...

Ja ta hand om dig själv! Och du, alla kan springa bara olika fort och långt. Människan är gjord att springa.

AK said...

Duktigt! Jag har inte skött min löpning heller...alls :(