Sunday, November 25, 2007

Bullar i stora lass.

Yes, jag har bakat bullar! Lussebullar, kanelbullar och vaniljbullar. Hur bra som helst!
Jag är även sugen på att baka saffransskorpor som man kan mumsa i sig när man dricker glögg. Tänk vad gott! Men det får i sådana fall bli nästa helg.

Jag är så less på allt blask just nu. Ska det snöa kan det väl lika gärna stanna kvar! Hellre 20 grader kallt än blask, säger Kattis. Därför var det skönt att snön som föll i föräldrastade valde att stanna kvar. Jättevackert med all snö som låg på träden. Otroligt fint och mysigt att springa en liten kortis i. Skönt att få lite ljus.

För övrigt tycker jag att ni ska kolla i en almanacka idag. En där namnsdagsnamnen står...

4 comments:

Anonymous said...

Helt bara så där gick jag ut i köket, öppnade skåpsluckan ovanför diskstället. Där inne på dörren hänger en almanacka. Det stod att du hade namnsdag, Grattis!!! Konstigt att jag gick ut och kollade just nu...

qylva said...

grattis på namsdagen

Anonymous said...

Grattis på namnsdagen! :-)
Vad gott det låter med bullar! Jag skulle också vilja baka så mycket, men hinner inte. Fattar inte vart tiden tar vägen...

Katarina Bildström said...

Grattis i efterskott! Jag fick hallonbakelser och filmen "40-year old virgin" av Micke. Värsta myspyset. :)