Wednesday, November 28, 2007

Mascara överdos

Igår kom den: den efterlängtade första riktiga lönen. Ultrabra! Jag kan förresten meddela att det går bra på jobbet. Jag känner mig mest förvirrad och ser antagligen väldigt våpig ut men hey, det bjuder jag på. Även tågåkandet går över förväntan. Jag längtar faktiskt efter att sätta mig på tåget ibland (det är så sjukt så jag borde undersökas, boka tid nån!) eftersom jag mest läser på tåget. Och som alla vet är Kattis en läslus. (bevisades bland annat om töntighetstestet här nedan. Obs, det var INTE ett nördtest, till min bedrövelse).

Idag har jag blivit road av att se en tvättbräda. Och här pratar vi inte om en välsvarvad mage a la Ackles utan en riktig tvättbräda! Jag har aldrig ens sett en sådan förr!

Jag fnissade även åt brudarna mascara på stepen. Båda är blonderade, har håret i hästsvans och ett svart diadem. Namnet mascarabrudarna har de fått efter sina perfekt böjda ögonfransar (orka böja dem liksom) som har ca 1/4 tub mascara per öga. Jag är fascinerad att de orkar hålla ögonen öppna. Och framför allt att det inte rinner svett i ögonen på dem och gör så att de ser ut som pandor/tvättbörnar/jag när jag sovit dåligt.
Gud ska vet att det aldrig skulle funka på mig. Förresten är jag för lat för att stå och lägga lager på lager på lager. Jag är stolt nog över mitt enda som jag penslar på på tåget varje dag!

1 comment:

Anonymous said...

Det är jätteskönt att läsa på tåget! Eller att bara sitta och titta ut och låta tankarna fara. :-)