Friday, October 2, 2009

Define irony

Att laga ett hål hos tandläkaren och sedan direkt gå och hämta ut ett paket med lyxchoklad.

Jag är i alla fall nöjd ty då jag var vråg och vägrade träffa en tandhygienist utan krävde en tandläkare (tandhygienist, världens menlösaste yrke. Jag VET redan att jag ska borsta tänderna, tandtråda och inte småäta) hann de laga tanden på min inbokade tid. Allt som allt tog det en halvtimme och min tandläkare måste vara den coolaste tandläkaren i stada. Hon sa att jag var tålig (you bet) och var duktig på att producera saliv.

-Ja du är ju inte en sån som det stänker om, men det kommer mycket.
-Jasså, kan man vara det alltså?
-Japp och det är bra det.

Nu känner jag mig märkligt stolt. Jag må ha världens sämsta bihålor men jag har en tydlig livmoder, jag är tålig och duktig på att producera saliv.

4 comments:

Sassi said...

Du har många bra kvalitéer du ;)
Jag har också lyckats få en super tandläkare. Går du också privat?

Kattis said...

Ja det verkar så! Nope, folktandvårde all the way baby!

exkollegan said...

Apropå bra vanor, eller ja du fattar...

Jag och sambon diskuterade hur bra tårgas rensar bihålorna idag. Man blir tydligen inte förkyld på flera veckor efteråt, hävdar han. Jag tänker att det måste finnas bättre sätt, typ sån där nässköljare du kör med. Hur ligger du egentligen till på förkylningsfronten efter att du börjat med nässköljaren?

kattis said...

Man kanske skulle prova tårgas?

Jag tycker nässköljaren är riktigt bra. Det senaste året kan jag räkna antalet dagar med halsont på ena handen. Jag har inte varit förkyld. Köp!