Monday, October 12, 2009

In fact vill jag lyssna nu

Livet rusar förbi. Jag tittar på mitt liv och känner mig nöjd. Tidvis är jag riktigt lycklig.

Trots att jag har suttit massa på tåg i helgen (11 timmar) känns det som jag har gjort massor. Jag har läst ut min bok, sett film, gått på fest, sprungit (och fått abstinens) och lyssnat på podradio. Jag lyssnade bland annat på brunchrapporten och kvällspasset och skrattade högt så alla i tågvagnen sneglade på mig för att se vad det var för fel på mig. Ni måste bara lyssna. Jag älskar Henrik Torehammar! Hans förklaring att alla normala, riktiga människor vill ta en burk med socker och hälla i sig (appropå sin svårighet att hålla sig ifrån Anna Anka och att det behovet kan liknas vid sockerberoende) var så underbart att jag kiknade och på ett högst tantaktigt sätt fick badda mig i ögonvrån när kroppen tolkade mitt ihopknölade ansikte som gråt snarare än skratt och bytte till tårar.
Så, ladda hem lite podradio med er! Det är gratis och lagligt och alldeles alldeles underbart!

No comments: