Wednesday, October 7, 2009

Positivt är det sa Bull.

Jag lägger mycket tid på träning. Det vet ni? Den fysiska that is. Nu ska jag även träna psyket. För att klara av en lång fysisk påfrestning handlar det mycket om att tänka positivt. Jag ska därför öva mig i att vända tankar till det positiva.
Man kan tänka:
Jag har sprungit 25 kilometer. Jävlar vad långt. Knappt ens hälften. Nu orkar jag inte mer.
I stället ska jag tänka:
Jag har sprungit 25 kilometer. Då är det bara 5 km kvar till 30.

Delmål, delmål delmål.

För att bli duktig på detta ska jag försöka tillämpa det i vardagen också. Inte tänka:
Åh vad ska de göra för roligt. Varför kan inte jag också vara med? Jag vill vara med.
Utan i stället:
Gud vad kul att de ska göra nåt så kul. Good for them!

Ni får gärna hjälpa mig om jag blir neggig. Fast irritationer, vissa spydigheter och liknande får ni nog räkna med. Jag tänker inte bli nån Stepford fru.

2 comments:

Sassi said...

Jag gillar ditt nya sätt att tänka. You go girl!

Kattis said...

Ja det känns jättekul! :)