Monday, December 1, 2008

Fancy stuff

Ansiktsbehandlingen var en intressant upplevelse. Jag fick reda på att min hud är torr på ytan med producerar talg hejvilt nere i djupet, vilket skapar obalans. Jag frågade massor. Bland annat vad hon tycker om ansiktsmasker man kan köpa på HM. Som svar fick jag:
-Vad tror du själv?
Jo det kan jag nog gissa. Jag gillade min tjej. Hon fattade snabbt vad som gäller med mig: Den bestämda stilen!
-Så här ska du göra.
Jag nickar och ber henne anteckna allt så jag ska komma ihåg. Kan hon bara visa resultat så har hon mig hocked for life, eller nåt.
I vilket fall som helst bekände jag att jag suger på rengöring, är ganska lat och clueless. Nu står det många fancy produkter Decleor i skåpet hemma och jag har lovat att jag ska anstränga mig och använda dem. Sedan ska jag på återbesök i januari och så får vi se vad som har hänt då. Om jag har utvecklat min potential (jag har ju riktigt porslinshy, som hon sa. Jag kallar det likblek.) och kan se skillnad eller om jag går tillbaka till mina gamla produkter (spott, nä jag skojade).
Men just nu är det alltså tre produkter på morgonen och tre produkter på kvällen som gäller och nu klarar jag mig utan att läsa på lappen.

Rengöring, mousse, används med vatten.

Ansiksvatten appliceras på bomull och dras över hela ansiktet.


Dagcreme, luktar supergott.



Nattcreme. Klutt stor som en ärta värmes upp och masseras i händerna innan ansiktet smörjs in.

No comments: